דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באמצעות RSS - איך להקפיץ את המכירות באתר שלך 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 799   [ נצפה 2218 פעמים ]

רבים רואים ב - RSS לא יותר מכלי לסינדיקציה של מידע  ונוטים להתעלם מהאפשרויות השיווקיות  הגלומות בכלי זה. התעלמות זו בטעות יסודה. פורטלים של מידע כמו גם ספקי תוכן גדולים בכל העולם התחילו להבין מהן האפשרויות הגלומות בכלי זה. בשנתיים האחרונות אנו עדים יותר ויותר לכך שספקי התוכן הגדולים מנסים למתג את התוכן שלהם באמצעות RSS Readers שמציגים את התוכן המיוחד של אתריהם. חברות כגוגל ויאהו אמצו את ה - RSS כטכנולוגיה מובילה להפצת מודעות הפרסומת שלהן. זאת ועוד, בעת האחרונה מחלחלת ההבנה ש - RSS אינו רק טכנולוגיה אלא כלי שיווקי. ככל כלי שיווקי יש לדעת כיצד לעבוד עמו נכון כדי להגיע לתוצאות. כדי שנוכל להבין את מלוא הפוטנציאל של ה - RSS ככלי שיווקי אציג במאמר זה את השימושים השיווקיים הנפוצים בו.

הפצת קופונים ותלושי הנחה

חברות רבות כיום בעולם וגם בישראל נוהגות להפיץ קופונים באמצעות האינטרנט. היתרונות בשיטה זו ברורים - עלויות רבות נחסכות כאשר ההדפסה היא על חשבון הצרכן ולא על חשבון הספק. הבעיה בשיטה זו היא שכדי שהלקוח יידע על קופון חדש באתר עליו להיכנס לאתר ולחפש אם יש בו קופון  המתאים לצרכיו. הפצה באמצעות RSS "דוחפת" את הקופון לצרכן ואינה מחכה שהוא יגיע (או לא יגיע) לאתר החברה כדי לחפש אחריו.

הפצת תכנים ממוינים לקהל יעד מעוניין?

 באמצעות פילוח יעיל של התכנים באתר שלנו אנו יכולים להתאים טוב יותר את  התכנים שאנו מפיצים לקהל היעד של ה - RSS. אתר זה למשל עוסק בשני סוגים מרכזיים של תכנים - מאמרים מקצועיים, כגון זה שבו אתם מעיינים כרגע, שבדרך כלל יעניינו קהל רחב יותר של מנהלים ומקבלי החלטות בצד מפתחים וכן מאמרים המכילים דוגמאות קוד ומיועדים לקהל יעד מצומצם יותר של מפתחים. תהיה זו החלטה נבונה מצד עורך האתר אם יפצל תכנים אלה לשני RSS FEEDS - מאמרים באחד ודוגמאות קוד בשני. בדרך זו יותאם התוכן לקהל היעד בדרך מטבית יותר. עובדה שבסופו של דבר תביא יותר גולשים לאתר.

הפצת קטלוגים

הכנת קטלוגים והפצת קטלוגים מודפסים הינה עניין יקר מאוד. מעבר לנושא המחיר הבעיה בקטלוג מודפס היא שלאחר שהודפס לא ניתן לשנותו. קטלוג ממוחשב קל יותר לשנות, בעיקר אם הקטלוג מוצג באינטרנט ולא נצרב על גבי תקליטור ונשלח ללקוחות החברה. לקטלוג באתר יתרונות רבים אולם מה שהוא אינו יכול לעשות הוא "לדחוף" שינויים שנעשו בו ללקוחות החברה שחשוב שיידעו עליהם. גם כאן RSS מהווה פיתרון לבעיה בגלל התכונה שלו לדחוף מידע ללקוח.

 יחסי ציבור

אפל, גוגל, מיקרוסופט, יבמ - כולן מציעות כיום הודעות יחסי ציבור בדחיפה באמצעות RSS. אין שום מניעה שכל גוף אחר, פרטי או ממשלתי , קטן או גדול, לא ינהג באותו אופן. כמדומני שיתרונותיו של ה - RSS בעניין זה ברורים. ההודעה היא מיידית, אינה תלויה בדואר או בפקס שאולי יגיע לשולחנו של העיתונאי או שאולי יאבד בדרך ובהשוואה להודעה שמגיעה בדואר אלקטרוני הוא מהווה יתרון משום שאין סיכוי שהוא יאבד בין דואר הזבל שכולנו מקבלים לתאי הדוא"ל שלנו. זכרו, אין SPAM ב - RSS וזהו יתרון גדול.

עדכון לקוחות ולקוחות פוטנציאליים לגבי שינויים במוצרים וגרסאות חדשות

אתם מנהלים חברת תוכנה וזה עתה הוצאתם גרסה חדשה של אחד ממוצריכם. הדרך הטובה ביותר להודיע על כך ללקוחות החברה ולכאלה שהתעניינו במוצריכם היא באמצעות דחיפה, ובמקרה שלנו באמצעות RSS. גם דוא"ל הוא אפשרות לא רעה ובתנאי שכתובת הדוא"ל של הלקוח לא השתנתה ושהעובדה שאתם מוציאים כמות גדולה של דוא"ל לא תגרום לזיהויו בטעות על ידי המסננים הגדולים כדואר זבל. ב - RSS כפי שכבר ציינתי למעלה אין דואר זבל ואף אחד חוץ מהנמען עצמו לא יכול לסנן את המידע שאתם שולחים אליו.

 מודעות מסווגות 

האיום הגדול של האינטרנט על המודעות המסווגות בעיתונים היומיים. בכל העולם כיום יותר ויותר עוברות חברות לפרסום מודעות מסווגות באמצעות הזנות RSS.נדל"ן למכירה - למה לא לדחוף באמצעות RSS? ומה לגבי הצעות עבודה, בעלי מקצוע ולמעשה כל סוג של מודעה מסווגת שמתפרסמת כיום בעיתונים היומיים? 

פרסום מבצעים והוזלות

 אתם לא חייבים להיות מנהלי השיווק של חברת היי טק כדי לעשות שימוש ב - RSS. נניח שאתם מנהלי השיווק של חברת מזון בישראל. חשבו כמה יעילה יכולה להיות "דחיפה" של הודעה בדבר מבצע מיוחד או הוזלה שאתם מתכננים או אפילו הודעה בדבר השקת מוצר חדש ומיוחד.

סיכום

RSS אינה רק טכנולוגיה ואף לא רק אמצעי לסינדיקציה ושיתוף של תכנים אלא כלי שיווקי מן המעלה הראשונה, שמחשוב הענן מעצים את כוחו. טוב יעשו  מנהלי שיווק בארגונים השונים אם ילמדו לרתום את כוחו של כלי זה לטובת הארגון שבו הם עובדים. במאמר זה הארתי רק כמה מן השימושים הנעשים כיום ב - RSS אולם האפשרויות הגלומות בכלי זה הן רבות ומגוונות.

הערה: חלקים ממאמר זה פורסמו לראשונה באתר קוד ענן - הקוד שמאחורי המילים

 

יוסי סיגורה מומחה בתחום Cloud Computing בעל ניסיון רב בפיתוח אתרים ואפליקציות. עורך האתר "קוד ענן" - http://www.codeanan.co.il/  ואתר המפתחים ללימוד עצמי  http://www.devschool.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב